penyejuk hatiku~~

Tuesday, January 15, 2013

haruskah??

ok tgk entry kali ni...rs mcm tuan belog ade prob kn....emmm xtau nk ckp mcm mane...prob besa sgt xla...tp mcm2 bnd dlm dilema....dh mcm dilema wanita yg slalu d tygkn di telebesen...gituuuuu....ok dipendekkn cerita yg bakal panjang menjela ni......hihihi 

bismillah aku mulakan....

ye aku dlm dilema.......

petame....haruskah aku stori prob 2 dlm blog??ape tujuan sebena aku wujudkn blog ni....xpe ke kalo luahkn prob dlm ni....huh sgt kelilu...xtau camna nk ckp....tp sblm kawen pnh bincang hal ni ngn chukbam....die xsuke kalo nk storimori prob yg melanda dlm blog ke facebuk ke...blablabla ke...yg berkait rapat dgn org awm n org bole bc...bole tgk n bole tahu mslh yg melande kite.....tp kalo aku xtulis,xluahkn,tak itu,tak ini, dh 2 aku nk storimori ngn sape,i means nk share ngn sape...urmp dh la dok jauh d perantauan....mak aba jaoh sgt...nk share ngn somi,die hy mampu ckp 'bersabar lah syg...ade hikmahnye....cube kuatkn semangat n sentiase berfikiran +ve' tau dh ayt die 2......emmmm ye mmg aku sntiase sbrkn hati..tp aku hy manusia biase...walau kate sabar tp dlm ati berkobar2....walau kate +ve tp dlm ati ade sikit secalit perasaan yg kurg enak itu...dh namenye manusiakn.....nta la......hy mampu terhenti disini saje.....................!

kedua.....haruskah aku mencari pekerjaan atau menjadi surirumah sepenuh masa....bosan mmg bosan...tp dlm keadaan yg sgt blur di tempat baru...dgn xbp nk phm bahase rakyatjelata disini...dgn itu hati mule berkata...ok aku nk jadi suri di hati suami......terpikir gk....kalo aku kj dh tntu2 la keje shift....jawatan aku ni mmg ade kj shift je...somi pown kj shift....bile nk jpe nye....kene plk die kj mlm n aku pg.....pastu die pg aku mlm...dh sah2 la  misi n visi xdpt nk dilaksanakn.....emmmm blur sgt..........~ini bukan alasan....tp kesan smpingn ms akn dtg............sakit pale eihhhhh!

ketiga.....haruskah aku mencuba cara lain bg melaksanakn misi n visi itu.....atau teruskn berusaha secara natural??bile d ajukn soklan ni pada yg terdekat...jwpn...sabarlah...masih baru...sabar...masih baru n sabar anda masih baru.....nk tgu bile dh lame ke baru nk berusaha cara lain??emmm ya allah aku sgt memelukan pertolongn mu saat ini......ok jgn tension.....tarik nafas.....lepas...berfikir +ve....ye aku masih baru...bersabar itu pntig......mcm2 dh aku tgk dlm majalah...dlm tenet....tergerak hati ingin mencuba...tetapi rase tkt 2 tgi sgt.....xbrani nk mencuba...tkt akn kesan smpingn di kemudian hari...ingt!tuhan xsuke org yg gelojoh......*ok aku ingt* xtau ape kesudahan masalh ni~~blur lg

ke empat n terakhir....haruskah aku mengetepikan sekejap pendapat somi aku??...haruskah aku buat keputusan sendiri utk kali ini??...haruskah aku mengatakan YES!!.....ok sgt dlm di lema~~
tp jawapan aku...
NO!!n XMUNGKIN!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...